sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

54 days

Moi!

Taas on muutama viikko vierähtänyt siitä kun viimeksi ehdin blogia päivittelemään. Perjantaina lähti käyntiin mun viimeinen kokonainen vaihtokuukausi. Eikä ole mikään myöhäinen aprillipila. Mä lennän takaisin Suomeen toukokuun 28. päivänä, joka tarkoittaa että mulla on 54 päivää jäljellä täällä Nebraskassa. Se tuntuu niin epätodelliselta, puhumattakaan siitä että koulupäiviä on jäljellä huomattavasti vähemmän. Track & field on pitänyt mut tosi kiireisenä (ja väsyneenä). Intensiivinen on ehkä paras sana kuvaamaan meidän jokapäiväisiä juoksutreenejä. Nebraskassa sää on niin vaihtelevaa, että yhtenä päivänä juostaan kuumassa auringonpaisteessa, ja seuraavana päivänä yritetään parhaamme mukaan pysyä pystyssä hirveässä vastatuulessa. Esimerkiksi perjantaina meidän track meet peruttiin, koska ulkona satoi lunta ja oli niin tuulista, että joidenkin koulujen teltat vaan lentelivät ympäriinsä. Tänään puolestaan on luvattu 24 asteen lämpötilaa ja auringonpaistetta koko päiväksi...

Viime viikonloppuna vietettiin neljän päivän mittaista pääsiäislomaa. Pääsin kokemaan Amerikkalaisia pääsiäisperinteitä, joista yksi (ehkä mun suosikki) oli easter egg hunt. Tänä vuonna mun host perhe oli laittanut pimeässä hohtavia valotikkuja muovisten, läpikuultavien pääsiäismunien sisään, ja illalla sitten niitä etsiskeltiin meidän kotipihalta. Sunnuntaina syötiin iso pääsiäisateria perheen kanssa ja rentouduttiin kun kellään ei ollut kiire minnekään.

Eilen mentiin koko perheen voimin katsomaan mun host siskoja, jotka esiintyivät gathering of the talents -nimisessä tapahtumassa. Mun vanhin host-sisko soitti pianolla kirjoittamansa kappaleen, keskimmäinen tanssi ja lauloi ystävänsä kanssa ja toiseksi nuorin osallistui piirrustuksella (neljäs sisko ei vielä ollut tarpeeksi vanha osallistuakseen). Tän jälkeen mentiin yhdessä syömään ja suunnattiin kotiin. Tälle päivälle ei sen kummempia suunnitelmia olekaan, nautitaan vaan lämmöstä ja auringosta, koska eihän sitä koskaan tiedä jos huomenna tulisi räntää tai rakeita taivaalta.  

Mulla ei ole viime aikoina tullut räpsittyä hirveästi kuvia, mutta yritän parantaa tapani tässä asiassa... Se voisi olla mun lupaus huhtikuulle. Prom meillä on luvassa tän kuun 16. päivänä, joista oon super-innoissani. Niistä voi ainakin odottaa aikamoista kuvapommia tänne blogin puolelle.

Ihanaa alkanutta huhtikuuta kaikille!
























Anni      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti